News
Samenwerking met Sarphati Cohort
07/03/2022 —
doos in de maak

De eerste 300 uitgiftes van de Mama Verwen Doos waren een groot succes. Daarom starten wij vanaf april, in samenwerking met Sarphati Cohort, 3 experimenten om de werving en informatievoorziening over het Sarphati Cohort te vergroten onder (aanstaande) ouders in Amsterdam Nieuw-West.

Bij dit onderzoek wordt er gekeken welk van de drie experimenten het meest effectief is in het verhogen van de respons van het Sarphati Cohort onder moeders van pasgeborenen in Amsterdam Nieuw-west.

De 3 experimenten in de Mama Verwen Doos

1. Monetaire incentive na aanmelding 

Via een kaartje met een beknopte uitleg over het Sarphati Cohort kunnen ouders zich aanmelden, na aanmelding ontvangen zijn een incentive in de vorm van een cadeaubon (t.w.v. €20,-). Naast het kaartje is ook de Sarphati shopper toegevoegd aan de doos.

2. Het stripverhaal 

Aan de hand van een stripverhaal wordt de kern van het Sarphati Cohort uitgelegd. Met een aantal concrete voorbeelden wordt duidelijk gemaakt wat het onderzoek kan opleveren en een oproep om mee te doen. Naast het stripverhaal is ook de Sarphati shopper toegevoegd aan deze doos. 

3. Videoboodschap door influencer 

Via een kaartje met daarop een QR code die verwijst naar een videoboodschap van een influencer die het Sarphati Cohort op een positieve manier onder de aandacht brengt. De influencer zal het bericht kort uitleggen en doet een oproep om ook deel te nemen aan het Sarphati Cohort. Ook in deze doos zit de Sarphati shopper.


De komende maanden zullen wij via de website jullie op de hoogte houden van alle ontwikkelen betreft de Mama Verwen Doos.

Wil je meer info over de Mama Verwen Doos neem contact op met Anna